Házirend

Érvényes: 2025.08.01-től, visszavonásig

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK               

Jelen szabályzat a Staff House Zrt által üzemeltetett Dorm Nest Budapest (a továbbiakban „DN Bp”) szálló épületére vonatkozik és minden lakó számára kötelező érvényű.

A Házirend célja az egymás iránti kölcsönös tiszteleten és megértésen alapuló, súrlódásmentes együttélés feltételeinek biztosítása, a jogok és kötelességek egyensúlyának megtartásával, túlszabályozottság nélkül. A házirend meghatározza a Staff House Zrt által üzemeltetett szobákban és a hozzájuk tartozó közös területeken („lakhely”) a lakhatási lehetőséget ténylegesen igénybe vevő, valamint egyéb ott tartózkodó személyek jogait, kötelezettségeit, illetve egymással szemben tanúsított magatartásukat. Mindez tartalmazza az alapvető szabályokat, amelyek a társas együttéléshez nélkülözhetetlenek, továbbá a Házirend kiterjed a lakóépület, ingatlan, helyiségek és az eszközök rendeltetésszerű-, és biztonságos használatára, azok állagának megóvására és tartalmazza a további vonatkozó, de külön jogszabályban nem rögzíthető követelményeket.

A Dorm Nest Budapest üzemeltetőjeként a Staff House Zrt jogosult a Házirendet bármikor egyoldalúan módosítani, amelyet a DN Bp weboldalán (www.dormnestbp.hu) tesz közzé.

A Házirend hatálya kiterjed a DN Bp / lakhely teljes területére, azaz a használt ingatlan minden helyiségére és mindazon személyekre, akik a lakhelyre belépnek, azt használják, állandó vagy ideiglenes jelleggel ott tartózkodnak. A lakónak, látogatónak vagy más belépő személynek kötelessége betartani a házirendben foglalt szabályokat, amelyek megszegése az és az épületből történő kizárását vonhatja maga után, valamint egyéb jogkövetkezmények alkalmazására is sor kerülhet. Bérleti szerződés érvényességi idejében, valamint az épületben tartózkodása idején minden lakó köteles maradéktalanul betartani a DN Bp és az üzemeltető (Staff House Zrt) munkatársaitól kapott valamennyi, az épület használatára és működésére vonatkozó szabályzatokkal kapcsolatos utasítást.

HÁZIREND LAKÓK RÉSZÉRE

  1. BEJELENTKEZÉS, SZOBALELTÁR

Érkezéskor a kijelölt szobákat elfoglalni csak a bejelentő lapok, a „szobaleltár” illetve az egyéb dokumentumok és nyilatkozatok kitöltése után lehetséges. majd az esetleges eltéréseket a DN Bp számára írásban jelezni: supportbp@dormnest.hu email címen. A lakói visszajelzés hiányával, vagy megadott 48 órás határidőn túli visszajelzéssel a lakó kifejezetten elfogadja az átvett szoba „szobaleltár” dokumentum szerinti pontjainak megfelelőségét, rendben létét, azaz, a szoba DN Bp által vállalt állapotának, felszereltségének hiánytalanságát és megfelelő állapotát. A DN Bp képviselője a lakó kijelentkezésekor ellenőrzi az adott szobát és a bejelentkezéskor rögzített „Szobaleltár” tartalmához viszonyított eltérések, az újonnan keletkezett károk / hiányzó leltári tételek költségeit a DN Bp üzemeltetője, a Staff House Zrt a szerződő félre (lakóra) hárítja. A DN Bp jelen dokumentumban is rögzíti, hogy a szobába történő beköltözéskor fellelhető és a „Szobaleltárban” rögzített, a szobába bekészített eszközök, felszerelések a DN Bp (Staff House Zrt) tulajdonát képezik. Amennyiben a beköltözéskor elkészített, a lakó által aláírt „szobaleltár”-ban nem kerül rögzítésre hiányosság, sérülés, úgy a DN Bp az adott szobát teljes leltárral és hibátlan állapotban átadottnak tekinti.

  1. ADATOK, BANKI ADATOK MEGADÁSA

A lakó, legkésőbb a bejelentkezésig köteles a DN Bp üzemeltetője részére a szükséges banki adatait pontosan és hiánytalanul megadni. Amennyiben szükséges, a DN Bp erről felszólítást küldhet. A felszólítás ellenére elmulasztott, hiányos vagy hibás adatszolgáltatás a szállásról történő kizárást vonhatja maga után. Amennyiben a lakó a kaució (depozit) visszautalásához hibás vagy nem megfelelő bankszámla adatokat ad meg, a DN Bp nem vállal felelősséget a visszafizetés szerződésben rögzített határidejének tartásáért. A többszöri banki átutalásból adódó többlet banki költségek ebben az esetben a lakót terhelik. Amennyiben a lakó előre, banki átutalással fizetett, de nem vagy hibásan adta meg a banki adatait, úgy a DN Bp az előre fizetés során használt bankszámlaszámot tekinti az érintett lakó hivatalosan megadott bankszámla számának.

  1. TÁVOLLÉT A DORM NEST-TŐL
  1. A SZOBA HASZNÁLATA
  2. DEKORÁCIÓ: A lakó saját fotóival, posztereivel díszítheti új szobáját, amennyiben azokat nem a falra rögzíti. A falba lyukat fúrni, ütni, vésni TILOS. A szoba faliban és/vagy berendezéseiben esetlegesen keletkező károk helyreállítási költségét a DN Bp kiköltözéskor a lakóra hárítja, melyet a lakó köteles megfizetni. Az egyéb díjaktól független konkrét kárköltségek rendezésének módja jelen Házirend 4.e pontja szerint történhet.
  3. GYERTYÁK, FÜSTÖLŐK: A vonatkozó tűzvédelmi előírásoknak megfelelően a szobában TILOS a nyílt láng és a füstölők használata. Az épületben tűzjelző berendezés működik, melynek érzékelői a gyertya és a füstölő használata esetén egyaránt riasztást generálnak az épületben, valamint a területileg illetékes tűzoltó állomáson. A szabály megszegésének következményeként keletkező költségeket a vétkes lakó köteles a DN Bp részére 15 napon belül megtéríteni. Az egyéb díjaktól független konkrét kárköltségek rendezésének módja jelen Házirend 4.e pontja szerint történhet.
  4. SZOBAI HŰTŐSZEKRÉNY ÉS A KÖZÖSSÉGI KONYHA-, ÉS MOSÓKONYHA BERENDEZÉSEI: A szobába telepített hűtőszekrény, valamint a közösségi konyhába és mosókonyhába telepített berendezések és eszközök épségének és tisztaságának megőrzése a lakó feladata és felelőssége. Hosszabb idejű távollét esetén a hűtőszekrényből el kell távolítani a romlandó élelmiszert. Kérjük, az optimális működés és a környezetvédelem érdekében a szobába telepített hűtőszekrényt lakóink 2-3 fokozaton használják. A hűtőszekrény mélyhűtő rekeszének tisztán tartása, a jegesedés megakadályozása a szoba lakóinak feladata. A lakói hibából, a tisztántartás hiányából eredő élelmiszer veszteségekért a DN Bp nem vállal felelősséget. A hűtőszekrény műszaki meghibásodását a lakók a recepción személyesen, valamint email-ben, vagy a hibabejelentő felületen jelezhetik. Kiköltözéskor a lakó mulasztásából eredő, az előírásoktól eltérő állapotban hátrahagyott eszközök és szoba extra melyet az érintett szoba lakóinak (, megfizetniük az üzemeltető részére. Az egyéb díjaktól független konkrét kárköltségek rendezésének módja jelen Házirend 4.e pontja szerint történhet.
  5. KÁROK: A szobák és a szálláshely felszerelési tárgyait azok területéről kivinni és/vagy másik helyiségbe átvinni TILOS! A szálláshely eszközeit rendeltetésszerűen kell használni. A lakók a szobában és a DN Bp ingatlanán okozott károk helyreállításának költségét kötelesek megtéríteni az üzemeltető részére. Károkozás esetén a lakó a káreseményről köteles azonnal írásban tájékoztatni a DN Bp munkatársait a supportbp@dormnest.hu email címen. A keletkezett károk lakók általi helyreállítása, javítása TILOS! A lakóépületben a szobához tartozó ágyneművel, bútorzattal, berendezésekkel és a kulcsokkal minden lakó elszámolási kötelezettséggel és anyagi felelősséggel tartozik.
  1. VÁLTOZTATÁSOK: A szobák beköltözéskor tapasztalt – eredeti állapotának lakók által történő megváltoztatása TILOS! Nem engedélyezett a falak festése, további eszközök, dekorelemek falra-, bútorzatra vagy padlóra szerelése. A lakók által a szobába tervezett plusz bútorzat elhelyezése előtt kötelesek egyeztetni a DN Bp képviselőivel. A szabály megszegése esetén, az engedély nélküli átalakítások helyreállításának költségeit a szobából történő kiköltözéskor a DN Bp az érintett szoba bérlőire hárítja (egyenlő mértékben), melyet az érintettek kötelesek megfizetni. Az egyéb díjaktól független konkrét kárköltségek rendezésének módja jelen Házirend 4.e pontja szerint történhet.
  2. ÉLELMISZER KEZELÉS, FŐZÉS ELŐKÉSZÍTÉS: Higiéniai okokból a lakószobákban TILOS minden a főzéssel kapocslatos, nyers élelmiszerekkel történő előkészítő tevékenység, valamint az élelmiszer hulladék-, és maradék anyagok nem megfelelő tárolása (elfogadott eljárás: hűtőszekrényben, zárható edényben történő tárolás). TILOS minden élelmiszer hulladék-, és maradék anyagok a szobában található mosdó és/vagy a fürdőszobai (tusolók) lefolyókba történő kidobása, kiöntése. A szobákban TILOS a rizs-, és egyéb gyorsfőző (elektromos és egyéb kivitelű) berendezések használata. A szabály figyelmen kívül hagyása a házirend súlyos megszegésének minősül, amely – a vonatkozó anyagi károk áthárításán túl – azonnali kiköltöztetésig terjedően büntethető.
  • Higiéniai és egészségügyi okokból – és a magas páratartalom által indukált penész kialakulásának elkerülése céljából – a lakók kötelesek az adott szobát naponta, akár többször is szellőztetni. A szoba elhagyása esetén az ablakot minden esetben be kell zárni. Előzetes egyeztetés és a DN Bp írásos engedélye nélkül TILOS napellenzőt, zsalut, külső szalagfüggönyt, szélvédőt, rácsot, függönyt, szúnyoghálót, fóliát, antennát vagy egyéb berendezéseket felszerelni.
  1. INTERNET: A DN Bp épületének teljes területén ingyenes biztosítja a szélessávú internet elérést lakói számára. A Wifi internetkapcsolatot ipari minőségű eszközökkel biztosítjuk, amelyek korrekt használata a csomag részét képezi. A szabály megszegése, az elvárhatótól eltérő, jelentős terhelést generáló internet használat az internet hozzáférés korlátozását vonja maga után. Torrent oldalak használata és illegális tevékenység folytatása TILOS. Internet csatlakozási lehetőség vezeték nélküli (WIFI) hálózaton biztosított. A biztonságos és stabil működés érdekében a hálózaton sávszélesség és p2p (torrent) korlátozások vannak érvényben.
  2. VENDÉGEK FOGADÁSA: Vendégek (a DN Bp szerződéssel rendelkező lakóin kívüli személy) fogadása előzetes egyeztetéshez és a DN Bp engedélyéhez kötött. A szobákban csak a recepción regisztrált vendégek tartózkodhatnak. Vendégfogadási szándék esetén a lakó igényéről a recepciót köteles értesíteni. A DN Bp-el szerződéses viszonyban nem álló, de a DN Bp által engedélyezett vendégek 21:00 óráig tartózkodhatnak a DN Bp épületében, a többi szobatárs hozzájárulásával. A vendég(ek) érkezéséért, fogadásáért, valamint a DN Bp területén tanúsított magatartásukért a meghívó lakó tartozik teljes felelősséggel. A szabály megszegése, a DN Bp engedélye nélkül történő vendég fogadása szerződésszegésnek minősül, amely az érintett lakó(k) szerződésének felmondásához vezethet.

 

 

 

  1. AJTÓK ÉS ABLAKOK

Az időjárás okozta károk elkerülése érdekében a lakóknak gondoskodnia kell róla, hogy az ajtók és ablakok az adott szobában és a szobán kívül is zárva legyenek szél, eső, hó vagy fagy esetén. Amennyiben az időjárási körülmények miatt kár keletkezik a szobában és/vagy az ajtóban/ablakban, akkor ennek helyreállítási költségét az üzemeltető egyenlő arányban elosztva a szobai lakóira terheli, melyet a lakók kötelesek megtéríteni a DN Bp részére. 

 

  •  

A bejelentkezéskor a lakók a szobákhoz tartozó kulcsot kapnak. Mivel szükséges (vész)helyzetben akadályozza a bejutást, a szoba ajtajának zárjában kulcsot hagyni TILOS! A kulcs elveszítését írásban (e-mailben) kell jelezni a Recepció felé. A zárak újbóli beszerzésének és beszerelésének költségeit az érintett lakók / db díjat von maga után. Kijelentkezéskor valamennyi kulcsot vissza kell adni.

 

  1. HIBA BEJELENTÉS, KARBANTARTÁS

Amennyiben a lakó hibát / üzemzavart észlel szobájában, kérjük, azt haladéktalanul jelezze a DN Bp munkatársainak a dormnest.reports.hu weboldalon. A DN Bp karbantartója munkanapokon – akár előzetes értesítés nélkül – 9 és 17 óra között beléphet az érintett szobába a szükséges javítások elvégzése érdekében. Az általános, mindennapi hibajavításokon túl a szobák és berendezéseik minőségének megóvása érdekében a DN Bp munkatársai havonta szoba ellenőrzést tartanak, melyek lebonyolításában a lakók kötelesek együttműködni. A szobaellenőrzés időpontjáról a DN Bp 7 nappal korábban előzetesen értesíti az érintett szoba lakót. A lakók távolléte esetén a DN Bp munkatársai min. 2 fő, maximum 3 fő jelenlétével valósítják meg a szoba ellenőrzést.

 

  1. ÉPÜLET / SZOBA TAKARÍTÁSA

Fontos a számunkra, hogy a közösségi területeket és az általánosan hozzáférhető tereket tisztán tartsuk lakóink részére, ezért a DN Bp közösségi tereinek takarítását munkatásaink naponta elvégzik. A szoba felszereléseit nyilvántartásban szereplő berendezési tárgyait a lakók kötelesek a megfelelő gondossággal kezelni. A szobák rendszeres takarítása az adott szoba lakóinak feladata és kötelessége. A szoba tisztaságának rendszeres ellenőrzését a DN Bp munkatársai végzik, ehhez a szobába való bejutást a lakóknak minden esetben kötelezően biztosítaniuk kell. A szobák ellenőrzése nem tagadható meg, az eljárás akadályozása, meghiúsítása írásbeli figyelmeztetést, súlyos esetben a szerződés rendkívüli felmondását vonja maga után.

A szobát a lakó kijelentkezésének napján (ami a szerződés utolsó napján 10.00h) ugyanolyan állapotban – tisztaság, általános állapot – köteles az üzemeltető részére az átvételkor (beköltözéskor) rögzített állapotban átadni. Amennyiben ezt a lakó nem biztosítja, úgy a DN Bp lehetőséget biztosít a takarítás megrendelésére, melynek Amennyiben a kiköltöző lakó(k) a megfelelő tisztasági és rendezettségi állapotot nem biztosítják a kiköltözéskor előírt időben és módon, és a szükséges plusz takarítás szolgáltatást sem rendelte meg az üzemeltetőtől, úgy a takarítás fent rögzített költségét az üzemeltető az összeget: vagy levonja a lakó által biztosított depozitból, vagy egyszerűen egyenlő arányban áthárítja, kiszámlázza az összeget a szobai lakói számára. A DN Bp munkatársai miden kiköltözést követően nagytakarítást végeznek, ezért arra kérjük lakóinkat, hogy az adott szoba közös területén hagyott személyes tárgyakat pakolják el, ugyanis a nagytakarítás során ezekért a DN Bp nem vállal felelősséget.

  1. KÖZÖSSÉGI HELYISÉGEK ÉS BERENDEZÉSEK HASZNÁLATA

A közösségi és közös használatra szolgáló helyiségekben és területeken napszaktól függetlenül tartózkodni kell minden, mások nyugalmát zavaró zajos magatartástól és tevékenységtől. Az alkohol fogyasztása ezekben a helyiségekben is szigorúan TILOS! Kérjük lakóinkat, tartsák tiszteletben a többi lakó nyugalmát és hangoskodással azt ne zavarják, különös tekintettel 21:00 és 08:00 óra között.

A közösségi helyiségekben lévő tárgyakat a szobába vinni, bútorokat a szobákból kivinni, azokat a szobán kívül tárolni TILOS!

A közös használatra szolgáló és közösségi helyiségeket tisztán kell tartani, ill., használat után tisztán és rendben kell átadni. Aki bármilyen módon a közös használatú helyeket, illetve területeket az üzemszerű és szabályos használatból eredő mértéken túlmenően beszennyezi vagy megrongálja, köteles a szennyeződést saját költségén haladéktalanul megszüntetni, (ideértve: recepció, lépcsőházak, folyosók, udvarok, zöldfelületek, konyhák, mosókonyhák, társalgók, tanulószobák, liftek, WC és a zuhanyzó szennyezését is) illetve az okozott kárt megtéríteni. A teljes szálláshely közös használatú részeit a lakóknak megfelelő gondossággal kell kezelniük. Esetleges rongálás és/vagy káreseményt azonnal jelenteni kell a Recepciónak (supportbp@dormnest.hu). Kérjük, a közös helyiségekben elhelyezett eszközöket, gépeket lakóink csak azok telepített helyén használják, azokat nem mozdítsák el, ne vigyék el az adott eszköz eredeti helyéről, ne vigyék be szobáikba. A lakóknak törekedniük kell az eszközök tisztán tartására, egy nem várt esemény (pl.: étel „felrobban” a mikróban) esetén az extra takarítást az illetékes lakónak kell elvégeznie. A DN Bp épületében és ingatlanán TILOS engedély nélkül változtatásokat végrehajtani, akár táblák, poszterek, öntapadó matricák elhelyezésével is. Az ilyen jellegű változásokat a DN Bp a károkozó költségére állíttatja helyre.

  1. KÖZÖSSÉGI FÜRDŐSZOBÁK, VIZESBLOKKOK: Minden helyiséget rendeltetésszerűn kell használni, különös tekintettel a mosdókra: férfiak és nők nemek szerint megkülönböztetve használhatják, a szállón a másik nem számára fenntartott mosdót és WC-t használni TILOS! Azon személy esetében, aki nem rendeltetésszerűen használja az eszközöket, helyiségeket, az eszközök és helyiségek nem rendeltetésszerű használatból eredő balesetekért és azok következményeiért a Staff House Zrt nem vállal felelősséget. Higiéniai okokból, valamint a lefolyórendszerek védelme érdekében a lakóhely vizesblokkjaiban (wc, tusolók, fürdők) TILOS az ételek előkészítése, a főzéssel kapocslatos hulladék-, és maradék anyagok lefolyókba történő kidobása, kiöntése. A vizesblokkok, és az azokban telepített eszközök, lefolyók kizárólag rendeltetésszerűen használatók.
  2. KÖZÖSSÉGI KONYHÁK: Tűzhelyen/mikróban készülő ételt felügyelet nélkül hagyni TILOS, ellenkező esetben az edények – és tartalmuk – eltávolításra kerülnek. A konyhai hulladék elhelyezése kizárólag az erre a célra telepített gyűjtőedényben engedélyezett. A szabály figyelmen kívül hagyása a házirend súlyos megszegésének minősül, amely – a vonatkozó anyagi károk áthárításán túl – a szerződés rendkívüli felmondásával is büntethető. A konyhákba telepített gépek, eszközök, felszerelési tárgyak nem rendeltetésszerű használatából eredő károkért az azokat használó lakó teljes felelősséggel tartozik, a helytelen használatukból eredő károk helyreállítási költségét a DN Bp az érintett lakóra terheli, melynek megtérítésére az étintett lakó kötelezett.
  • Az emeleteken valamennyi lakó rendelkezésére áll egy mosó- és szárítógépekkel felszerelt mosókonyha, amely térítésmentesen használható. A mosókonyhákba telepített gépek, eszközök, felszerelési tárgyak nem rendeltetésszerű használatából eredő károkért az azokat használó lakó teljes felelősséggel tartozik, a helytelen használatukból eredő károk helyreállítási költségét a DN Bp az érintett lakóra terheli, melynek megtérítésére az étintett lakó kötelezett. Amennyiben a rongálás/kár okozó lakó személye nem azonosítható be egyértelműen, úgy a keletkezett költségekért az adott szint aktuális lakói együttesen tehetőek felelőssé, amely esetben a keletkezett kár helyreállításának költsége egyenlő részletekben kerül kiszámlázásra az érintettek részére.
  1. TANULÓSZOBA: Lakóink térítésmentesen használhatják a DN Bp tanulószobáját, melyet az üzemeltető íróasztalokkal, székekkel, WiFi-vel, áramforrásokkal (elosztók, hosszabbítók) és TV-vel szerelt fel. A tanulószoba nyitvatartását a helyszínen kifüggesztettük. A lakók kötelesek valamennyi berendezést és felszerelést a lehető legnagyobb gonddal kezelni. Az eszközök, felszerelési tárgyak nem rendeltetésszerű használatából eredő károkért az azokat használó lakó teljes felelősséggel tartozik, a helytelen használatukból eredő károk helyreállítási költségét a DN Bp az érintett lakóra terheli, melynek megtérítésére az étintett lakó kötelezett.
  2. RECEPCIÓ: A recepción, annak előterében az étkezés TILOS. Amennyiben a lakó kiszállítással rendel élelmiszert, kérjük, személyesen legyen jelen a kézbesítésnél, mert a recepció és/vagy a DN Bp munkatársai a kiszállított árút nem tudja átvenni.
  3. A közösségi berendezések és helyiségek használatára vonatkozó további szabályok:
  • Az épület közösségi helyiségeiben az előírt minimum öltözék: fedett felsőtest és legalább rövidnadrág vagy szoknya viselete.
  • a Szolgáltató nem vállal felelősséget a lakók ruhaneműjének, személyes holmijának vagy más használati tárgyának sérüléséért, meghibásodásáért vagy eltűnéséért.
  • A közösségi tér közösségi jellegét meg kell őrizni! Kérjük a lakókat, hogy ezen tereket ne sajátítsák ki, teremtsenek lehetőséget a többi lakó számára is szabad ülőhelyek biztosításával: A rendelkezésre álló ülőhelyeket (székek, foteleket, pamlagok) ne foglalják el saját felszerelésükkel.
  • A közösségi terekben hagyott ételeket és italokat a DN Bp munkatársai összegyűjtik és szemétgyűjtőbe helyezik.
  • A közösségi terekben elhelyezett bútorokon feküdni, aludni nem megengedett.
  • Apróhirdetések: a liftben, folyosók falán vagy egyéb, nem rendeltetésszerű helyen hirdetések elhelyezése nem engedélyezett.
  • Az épületen belülről nem az épületben lakó (szerződéssel nem rendelkező) személyt, személyeket beengedni TILOS! Jelen szabálytól a recepció személyzete térhet el.
  • A folyosókon lomok tárolása átmenetileg is TILOS, valamint a lakóhely egész területén a hulladék felhalmozása TILOS.
  1. A REND MEGZAVARÁSA / VESZÉLYEZTETÉS
  2. Zene hallgatás, tévé nézés közben minden lakó köteles figyelembe venni szobatársai, szomszédjai, lakótársai érdekeit. A hangerő és az időpont megválasztásakor a lakóknak figyelembe kell venniük és tiszteletben kell tartaniuk, hogy az épület, a szoba többi lakója talán éppen tanulni, dolgozni vagy aludni szeretne. A külön tulajdonban lévő audio és video eszközök (telefonok, tabletek, lejátszók, hangszórók, stb) úgy üzemeltethetők, hogy mások nyugalmát ne zavarják. TILOS a lakókkal szembeni valamennyi zavaró vagy nem ésszerű magatartás, különösen TILOS a lakó saját szobáján kívüli zajongás, éneklés és zenélés/zenehallgatás.
  3. Az épület nem kollégiumi szintjeinek látogatása, valamint az ott lévő bérlők megzavarása nem megengedett. Ennek megszegése a Szerződés megszüntetését vonhatja maga után.
  4. Vasárnap és ünnepnapokon egész nap, hétköznapokon és szombaton este 9 órától reggel 8 óráig mindenféle zajongástól és a lakók ezzel járó zavarásától tartózkodni kell. Ennek megsértése első alkalommal 15.000 Ft büntetést és 5.000 Ft adminisztrációs díjat, esetleges további alkalommal pedig a Szerződés megszüntetését vonja maga után.
  5. Számunkra fontos a biztonság, ezért TILOS a lakók veszélyeztetése és kellemetlenség okozása porral, bármilyen anyag kiszórásával vagy kiöntésével vagy folyadékok, kellemetlen szagú, egészséget veszélyeztető anyagok, stb. kiengedésével.

 

  1. DROGOK, ALKOHOLFOGYASZTÁS

A Dorm Nest Budapest ingatlanának területére, épületébe TILOS mindennemű drog, kábítószer és tudatmódosítószer bevitele! Drog birtoklása, termesztése, árusítása, valamint a drogfogyasztás a Dorm Nest épületében és az épület körül szigorúan TILOS és a törvény tiltja. Ennek az előírásnak a megsértése a szerződés megszüntetését és rendőrségi feljelentést von maga után. A közösségi és közös használatra szolgáló helyiségekben és területeken napszaktól függetlenül tartózkodni kell minden, mások nyugalmát zavaró zajos magatartástól és tevékenységtől. Az alkohol fogyasztása ezekben a helyiségekben is szigorúan TILOS!

  1. TŰZVÉDELEM / DOHÁNYZÁSI TILALOM

A lépcsőházakban, folyosókon, közösségi területeken és alagsori lejáratokon nem engedélyezett bútorokat, bicikliket vagy egyéb tárgyakat elhelyezni (ezzel leszűkíteni a menekülési útvonalakat). Az érintett területeken található tárgyakat a DN munkatársai az azokat oda elhelyező lakó költségére eltávolíttatják. A tűzveszély megelőzése érdekében a szobákban és az épületben nem tárolhatók gyúlékony tárgyak, anyagok. Az épületben nem engedélyezett a rollerek, biciklik és egyéb közösségi közlekedési eszközök tárolása. A közlekedési eszközök biztonságos tárolására a DN Bp külön, tetővel ellátott helyet biztosít a főbájárat közelében. A szabály megsértése 25.000 Ft büntetést + 5.000 Ft adminisztrációs díjat von maga után.

Tűzvédelmi okok miatt, és a nemdohányzókra való tekintettel nyílt láng használata, illetve a dohányzás, valamint, bármilyen elektronikus, dohányipari termék fogyasztására/használatára alkalmas eszköz és az e-cigaretta használata a szobák és az épület valamennyi zárt közösségi és általános területén (beleértve a lifteket és ablakpárkányokat is), szigorúan TILOS. Az ebből adódó esetleges károkat minden esetben az érintett lakónak/lakóknak kell megtérítenie. A szabály megszegése esetén a szobába bejelentkezett lakók 10.000 Ft kártérítési díj megfizetésére kötelezhetőek. Dohányzásra az épület bejáratától 5 méterre található dohányzásra kijelölt helyen van lehetőség.

Nyílt láng használata, illetve a dohányzás a tűzjelző téves riasztását okozhatja (beindul a tűzriasztó tényleges veszély fennállásának hiányában is). A téves riasztásban érintett szoba (forrás) lakói kötelesek megtéríteni a riasztás alapján a helyszínre kiszálló tűzoltó egység kiszállásának minden költségét, annak összegétől , valamint, a tűzjelző rendszer kötelező felülvizsgálatának és a szabálytalan lakói magatartásból eredően szükségesség váló esetleges javításának díját.

Tűzijáték, petárda tárolása és használata mind az épület területén, mind annak kertjében TILOS. A szabály megsértése 50.000 Ft büntetést + 5.000 Ft adminisztrációs díjat von maga után. A füstérzékelők és egyéb, a tűzoltórendszer részét képező eszközök, érzékelők letakarása szigorúan TILOS, ennek megsértése 50.000 Ft büntetést + 5.000 Ft adminisztrációs díjat von maga után. Hangos vagy néma téves riasztás esetén 50.000 Ft büntetést + 5.000 Ft adminisztrációs díj kerül kiszámlázásra.

 

  1. SZEMÉT ÉS HULLADÉKOK

A kommunális hulladék és egyéb hulladékok helye az erre a célra elkülönített tároló. A WC-k semmilyen körülmények között nem használhatók bármely jellegű szemét (pl. ételmaradékok, használt sütőolaj és hasonló hulladékok) eltávolítására. Törmelékek és nagy terjedelmű hulladékok nem helyezhetők el sem a hulladéktárolóban, sem a házban, sem a hozzá tartozó ingatlanon. Saját szemetedet neked kell a hulladékledobóba, vagy a hulladéktárolóban a megfelelő tárolóedénybe elhelyezned. A szemetet az arra kijelölt konténerekbe kell tenni – nem mellé. A szobaajtó elé, illetve a folyosóra szemetet kitenni ideiglenes jelleggel is TILOS. Hulladék elhelyezése a folyosókon vagy a hulladéktárolóban a kukák mellé 10.000 Ft büntetést és 5.000 Ft adminisztrációs díjat von maga után, amelyet a szobai bérlői egyenlő arányban kötelesek megfizetni a DN Bp üzemeltetője részére.

 

  1. ÁLLATOK TARTÁSA

A lakók általi állattartás (eb, macska és más kedvtelésből tartott állatok – bele értve a halakat is) a DN Bp területén nem engedélyezett, TILOS!

 

  1. LIFT

A lift személyfelvonóként üzemel, ezért használata kizárólag személyek számára, illetve megemelhető csomagok szállítására engedélyezett. TILOS a lifttel túlméretes tárgyakat szállítani, illetve TILOS a lift rongálása, beszennyezése, valamint a liftben kihelyezett plakátok eltávolítása. Kiemelt figyelmet kell fordítani arra, hogy a felvonó ajtaja használat után becsukódjon. A lift megállítása az egyes szinteken a lehető legrövidebb ideig tartson. A lift külső és belső felületein TILOS reklámokat, apróhirdetéseket elhelyezni. Mint a DN Bp épületében és környezetében rendszeresített gépek, berendezések esetében, úgy a lakók a lift használata esetében is teljes felelőséggel tartoznak.

 

  1. KÜLTÉRI BERENDEZÉSEK

A DN Bp épületének közvetlen-, kerítéseken belüli területein a szemetet a kihelyezett szeméttárolókba kell gyűjteni. Ez különösen érvényes a cigaretta csikkekre, amelyeket a dohányzásra kijelölt területen, az erre a célra kihelyezett hamutartókba kell helyezni. A szobákban keletkezett és összegyűjtött hulladékot nem engedélyezett az udvaron kihelyezett, kisebb méretű szemetesekbe elhelyezni. Fentiek be nem tartása 10.000 Ft büntetést + 5.000 Ft adminisztrációs díjat von maga után. Kifejezetten TILOS motoros meghajtással szerelt gépjárművek a Dorm Nest járdáin történő parkolása. A szabályt megszegő jármű tulajdonosa teljes felelősséggel helytáll és megtéríteni vállalja a tiltott területen leparkolt jármű eltávolításának költségeit.

 

  1. BIZTONSÁG

Az épület közösségi területein elektronikus megfigyelőrendszer működik vagyonvédelmi és biztonsági céllal. A kamerák letakarása, elmozgatása vagy működésének befolyásolása szigorúan TILOS. Ennek megsértése a szerződés Dorm Nest általi felmondását vonhatja maga után. A felvételeket a DN Bp üzemeltetője a vonatkozó GDPR szabályoknak megfelelően tárolhatja.

A közbiztonságot veszélyeztető eszközöket (a konyhai felhasználáshoz indokolatlan méretű pengével, vágóéllel rendelkező szúró- vagy vágóeszközök, dobócsillag, rugóskés vagy testi sérülés okozására alkalmas egyéb tárgyat kilövő készülék: pl. íj, számszeríj, francia kés, szigonypuska, parittya, csúzli, ólmosbot, gumibot, boxer, elektromos sokkoló, 20g töltőanyag tömeget meghaladó gázspray, stb.) a lakhely területére, szobáiba, közös területeire bevinni TILOS!

További rendelkezések:

  • A lakók értékeiért nem vállalunk felelősséget.
  • A szoba elhagyásakor a szoba ajtaját minden esetben be kell zárni.
  • A talált tárgyakat a recepción le kell adni.
  • A tűz és balesetvédelmi szabályok betartása minden lakó számára kötelező!

A Dorm Nest jogosult a lakóval kötött szerződést azonnali hatállyal felmondani, ha a lakó nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott szobát (vagy a szálláshely más területeit), vagy az adott helyiség felszerelési tárgyait, gépeit, eszközeit, illetve, nem tartja be a szálláshely biztonsági előírásait, rendjét.

 

  1. VÉSZHELYZETEK

A biztonság kiemelten fontos a Dorm Nest Budapest csapat számára!

Remélhetőleg nem kerül sor ilyesmire, azonban vészhelyzet, pl. tűz esetén nem lehetünk elég körültekintőek. Ezért minden lakónak meg kell ismerkednie a ház elrendezésével és a menekülési útvonalakkal, meg kell keresnie a szobája közelében lévő, meneküléshez használható lépcsőházakat, poroltókat. A DN Bp csapata – az előírások szerint – lakói számára megszervezi és lebonyolítja a tűzriadó gyakorlatokat. Az épület havaria helyzetben történő elhagyása esetén minden lakónak – egyéb ingóságaikat, tulajdontárgyaikat hátra hagyva – haladéktalanul a kiürítés esetén használt gyülekezési pontra kell mennie.

A DN Bp területén fertőző beteg nem, illetve kizárólag a DN Bp üzemeltetőjének közvetlen rendelkezései (pl: karantén) szerint tartózkodhat. Fertőző betegség vagy ennek gyanújáról, illetve meglévő, de állandó kezelést igénylő betegségről a lakó köteles a Recepciót értesíteni a többi lakó és a dolgozók védelme érdekében.

 

  1. CSOMAGTÁROLÁS

A DN Bp területén a lakó szállás szerződésének érvényességi időpontján túli csomagtárolást és csomagmegőrzést nem .

 

  1. DÍJAK ÉS KÁRTÉRÍTÉS

Ha vétesz Házirendünk előírásai ellen, az kártérítést von maga után. Az előírások megsértése esetében kiszabott kártérítések összegét, illetve az egyéb díjakat az alábbiakban találod:

#

tárgy

info

összeg

1

Szoba berendezés / épület egyéb berendezésének rongálása

 

helyreállítás vagy pótlás teljes költsége

2

Illegális szállás biztosítása szerződéssel nem rendelkező személy részére

Az épületben illegálisan tartózkodó személy ellen rendőrségi bejelentést teszünk

1 havi szállásdíj

3

Szemét elhelyezése a folyosón, lépcsőházban vagy kukák mellé

 

10.000 Ft büntetést és 5.000 Ft adminisztrációs díj

4

Kijelentkezés 11:00 után a kiköltözés napján (max. 14:00-ig)

 

5.000 Ft; 14:00 után teljes diák napi szobaár fizetendő

5

Csendháborítás (ünnepnap és vasárnap 0-24; hétköznap és szombaton 21-08h között

első alkalom

15.000 Ft büntetést és 5.000 Ft adminisztrációs díj

6

következő alkalom

szerződés megszüntetése

7

A közösségi terekben hagyott, DN Bp stáb által begyűjtött értéktárgyak visszaszolgáltatása

 

5.000 Ft + 5.000 Ft adminisztrációs díj

8

Menekülési útvonal eltorlaszolása, főbejárat 5 méteres körzetén belül tárgy elhelyezése (pl. roller)

 

10.000 Ft + 5.000 Ft adminisztrációs díj

9

Téves tűzjelzés – lakói magatartás eredményeként

tűzoltósági kivonulás nélkül

50.000 Ft büntetést + 5.000 Ft adminisztrációs díj

10

tűzoltósági kiszállással

külön számlán kerül feltüntetésre a katasztrófavédelmi kiszállás teljes költsége

11

Tűzijáték tárolása, használata az épület területén vagy a hozzá tartozó külső területen

 

50.000 Ft büntetést + 5.000 Ft adminisztrációs díj

12

Szemetelés, cigaretta csikk eldobása az épület körül

 

10.000 Ft + 5.000 Ft adminisztrációs díj

13

Nem szállólakó vendég beengedése az épületbe vagy a szobakulcs átadása nem lakó vendégnek

 

25.000 Ft + 5.000 Ft adminisztrációs díj

14

szobakulcs pótlása:

5.000 Ft

15

Füst- és tűzjelző letakarása:

 

50.000 Ft büntetést + 5.000 Ft adminisztrációs díj

16

Dohányzás az épületben

első alkalom

10.000 Ft + 5.000 Ft adminisztrációs díj

17

minden további alkalom

50.000 Ft + 5.000 Ft adminisztrációs díj

18

Vendég (DN Bp szerződéssel nem rendelkező személy) fogadása (tartózkodása) 21:00 után diák lakószobában a Recepció informálása nélkül

 

25.000 Ft + 5.000 Ft adminisztrációs díj

19

Drog birtoklása, termesztése, árulása, fogyasztása, terjesztése

 

szerződés megszüntetése és rendőrségi feljelentés

20

Más lakó kultúrájának, faji, nemi és vallási hovatartozásának kritizálása, sértő szimbólumok használata, gyűlöletbeszéd

 

fegyelmi eljárás; végső esetben szerződés megszüntetése

21

Extra takarítás elutazáskor (szemeszter vége)

 

25.000 Ft

22

A szobafoglalási folyamat során hiányosan vagy hibásan megadott bankszámlaadatokból keletkező banki költségeket

 

Teljes költség megtérítése

23

Valamennyi soron kívüli számla, amelyet a Szolgáltató a részedre (a normál bérleti díjon, előlegen felül) kiállít

károkozás, belépőkártya elveszítése, határidőn túli szerződésmódosítás, stb. a tényleges költség + admin. díj

10.000 Ft összegű adminisztrációs költséget von maga után

A Házirend szabályainak kisebb súlyú, anyagi természetű károkozás nélküli megsértése esetén a DN BP első alkalommal írásbeli figyelmeztetéssel szankcionálja az érintett lakót, amelyet, újabb szabálysértés esetén pénzbírságtól a szerződés rendkívüli felmondásáig és a szállásról történő kiköltöztetésig terjedhet a büntetés.

Az épületben elhelyezett tárgyakért, gépekért (bútorzat, mosógép, szárítógép, rizsfőző, TV, hűtőszekrény stb.), azok állagának megóvásáért és azok rongálódásából eredő károkért a kárt okozó személy a felelős. Az elektromos csatlakozókat szerelni és javítani a lakók számára nem engedélyezett, TILOS!

 

  1. KAPCSOLATTARTÁS

A kapcsolattartás hivatalos formája az e-mail. Kérjük lakóinkat, hogy DN Bp által a lakók számára kiküldött tájékoztató e-mail üzeneteket, azok tartalmát, csatolmányait minden esetben alaposan olvassák át. Személyes, névre szóló kérdésben írt levélre megkeresésre a lakók 48 órán belül kötelesek írásban (email) választ küldeni, reagálni. Amennyiben a lakó által a korábban a DN Bp számára megadott adatai módosulnak (pl. hivatalos okmányok, azok azonosítószáma, telefonszám vagy emailcím változás), azt a változás bekövetkezését követő 10 munkanapon belül a lakó köteles írásban (email) jelezni a DN Bp számára a bookingbp@dormnest.hu email címen. Amennyiben a lakó figyelmetlenségéből, hanyagságából hagyja figyelmen kívül a DN Bp által kiküldött hivatalos értesítést, információt, úgy az azok figyelmen kívül hagyásából eredően keletkező károkért kizárólag az érintett lakó a felelős, ebben az esetben a DN Bp üzemeltetőjét semmiféle felelősség nem terheli.

  1. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
  2. A Dorm Nest minden lakója számára alapvető előírás, hogy minden esetben tartsa tiszteletben és fogadja el lakó tásai különböző kultúráját, faji, nemi és vallási hovatartozását. TILOS az épület lakói számára sértő szimbólumok, jelképek használata, illetve a gyűlöletbeszéd. Ennek megszegése automatikus kivizsgálást és fegyelmi eljárást, végső esetben a szerződés megszüntetését vonja maga után.
  3. Minden lakó kijelentkezése előtt 1 nappal kötelező szoba ellenőrzést kell, hogy kérjen, és azon részt kell vennie. ellenőrzésre kerül: a szoba és berendezései annak átvételkori státuszához viszonyított állapota, megfelelősége, a paplan, a párna és az ágynemű huzatok (melyek a DN Bp tulajdonát képezik). Amennyiben a lakó szobája ellenőrzésének napja utáni időszakban költözik ki és az paplan, párna, ágyneműhuzatok és a matrac nem megfelelő állapotban kerül visszaadásra (ezek állapotát a DN Bp kollégái fotókkal dokumentálják), a DN Bp üzemeltetője fenntartja magának a jogot, hogy az okozott kár ellenértékét a befizetett depozitból levonja, ennek hiányában a DN Bp az adott költséget az érintett lakóra terheli, aki fizetési kötelezettséget vállal ennek megtérítésére. A kijelentkezést megelőző szoba ellenőrzés időpontjának egyeztetése érdekében minden lakónak fel kell vennie a kapcsolatot a recepcióval. A kijelentkezés napján lakóinknak 11:00h-ig kell elhagyniuk szobáikat.
  4. A lakhelyhez tartozó területen, telken – udvar, előkert, stb. -, valamint az épület belső tereiben bármilyen hangfelvétel, képfelvétel, audiovizuális felvétel/információ/más adat készítése/tárolása/rögzítése/továbbítása a jelen pontban meghatározott kivétellel szigorúan TILOS. Fent nevezett tevékenységeket lehetővé tevő elektronikai eszközöket – köztük fényképezőgépet/mobiltelefont/más kézi kommunikációs eszközt – a Dorm Nest Budapest területére bevinni, illetve azokkal felvételeket készíteni kizárólag azzal a feltétellel engedélyezett, hogy az ilyen berendezések felhasználásával készített/rögzített/eltárolt kép/film/felvétel/adat felhasználása kizárólag személyes/privát és nem pedig kereskedelmi célra, széles nyilvánosság előtt történő bemutatásra, publikációra történik, személyiségi jogokat, adatkezelési előírásokat nem sért. Minden a fenti szabályozástól eltérő eljárás, cselekmény a szabály megszegésének minősül, amely minden esetben jogi következményekkel jár.
  5. A DN Bp külön engedélye nélkül a szobákba a DN Bp által biztosított elektromos fogyasztókon kívül bármilyen más, saját fogyasztót bevinni szigorúan TILOS! Kivételt képez a mobiltelefontöltő, laptop, tablet és kisebb szórakoztatóelektronikai berendezések. A szabály megszegése esetén jegyzőkönyv készül és az érintett készüléke(ke)t a DN Bp üzemeltetője és munkatársai elkobozhatják, melyet a DN Bp képviselője az érintett lakó szállóról történő kijelentkezésekor szolgáltat vissza tulajdonosának.
  6. A lakóhely területén a hatósági tűzrendészeti és balesetvédelmi előírásokat mindenki köteles betartani.
  7. A személyi higiénia és a környezeti tisztaság be nem tartása a közösségből való kizárást vonja maga után. A lakóépületek ablakaiból tárgyakat-, hulladékot kidobni, folyadékot kiönteni TILOS!
  8. A DN Bp illetékes munkatársainak engedélye nélkül, önhatalmúlag másik szobába költözni TILOS, és az engedély nélkül használt szobából történő kiköltöztetéssel járhat.
  9. Személygépjárművel parkolni a DN Bp közvetlen környezetében található utcákban lehet, közterületen. A közterületen történő parkolás hétköznapokon parkolási díj fizetéshez kötött, míg hétvégén és ünnepnapokon ingyenes.

 

Bármilyen kérés, probléma esetén elsőként a Dorm Nest Budapest recepciójához kell fordulni!

A házirend pontjainak be nem tartása, megsértése a szállásról történő azonnali kizárást vonhatja maga után!

Minden jog fenntartva  l  Kezdőolal